Op 8 maart 2019 lanceerden Hasna El Maroudi en Clarice Gargard Lilith Magazine, een journalistiek feministisch platform om verhalen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde makers zichtbaarder te maken, perspectieven die ze als mediamakers misten.
“En toen bleven organisaties vragen of we ‘meer mensen zoals wij kenden’. Of we konden helpen hun waarden te bepalen. Voor cultureel en politiek advies, kritisch denken en om iets te maken voor hen. Mensen vroegen hoe we de wereld konden bouwen waarin we allemaal zouden willen leven. We konden het niet bijhouden. Dus hebben we een grassroots-agency gecreëerd die dat wel kan."
Bij Lilith Agency is het onze missie om maatschappelijke verandering te stimuleren en we vertegenwoordigen degenen die daaraan bijdragen.
We stellen ons een gelijkwaardige, duurzame en ethische samenleving voor waarin iedereen kan leven en bloeien, een wereld waar we niet meer nodig zijn, omdat sociale rechtvaardigheid verankerd raakt in organisaties en hun (bedrijfs)cultuur - overal in Europa en de wereld.
Door economische, sociale en ecologische rechtvaardigheid centraal te stellen in de cultuur van een organisatie, wordt het volledige potentieel van bedrijven en de samenleving ontsloten. Het creëert meer ruimte voor echte pluriformiteit
Wij zijn media- en multidisciplinaire professionals met ervaring bij het genereren van oplossingen. We verankeren ons in uw organisatie om het probleem grondig te begrijpen en het vanuit de wortel op te lossen, met blijvende impact.
We hebben geen vaste lijst met deliverables. En we doen niet (enkel) ‘D&I’ waarbij je een training krijgt en een hokje kunt afvinken. Onze oplossingen zijn op maat gemaakt. Dat kan zijn: consultancy, samenwerking, co-creatie, kritisch denken, crisismanagement, productie en creatievelingen.